Allmänna reflektioner.

Jag tänker bäst när jag kör bil.
För alltid när jag åker till jobbet kläcker jag en hel massa ideer att skriva om.
Men nu så är det raderat ur hjärnan.
Men det är klart att det kan ju vara bra att vara kreativ när man ska starta upp
dagens arbetsupgifter.
Men det är en sak jag blir förundrad över.
Varför har alltid män dom bästa jobben och dom höksta lönerna.
Ska man inte få lön efter sin förkänst.
Män glassar runt på sin arbetsplats som det skulle vara det roligaste i värden.
Kan prata med allt och alla och har samma tempo hela tiden.
Behöver inte höja sig över mägnden för att visa sig värdig sin arbetsplats.
Alla lysnar troget på en man, medans vi kvinnor ska tyst bara jobba vidare och
inte tycka någon ting bara vara nöjd att vi har ett jobb.
Men vem f--n är det som jobbar! Jo vi får hålla ordning och vara någon slags mamma
under tiden. Ska hälst dela på oss i fler skepnader.
När man kommer hem ska man diska, städa, tvätta, organisera allt annat som ska behövas
göras. Sköta barn och allt åtagande som det innebär med klass förälder, möten läxor och aktiviterer.
När man ska på semester så måste man gå igenom så man får med allt och framför allt att
blommorna blir vattnade och djuren får skötsel medans man är borta.
Då undrar ni kanske vad mannen gör. Jo han har nog mest jobb med sig själv och försöka stå ut
i allt kaos som blir. Så då är nog mannens lön till för att han måste ha plåster på såren för annars skulle
inte dom orka att finnas till. Så synd som det är om dom jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0