16 augusti.

Blir inte tyvärr så mycket tid över till bloggande.
Det är fullt upp hela tiden.
I söndags så var vi i vägg och prov red två hästar.
Ska nog åka dit till söndagen igen och prova.
Men ska ha med oss lite mer profs än vad vi är.
Lilla tova växer sakta men säkert så henne är det nog ingen fara med hälsan.
Ska köpa på mig lite nya ägg nu och köra igång äggkläckningsmaskinen igen.
Dom äldre hönorna håller nog på och tackla av.
Så det minskar i ägg produktionen.
Det får inte hända.
Men den ska lånas ut först.
Är ute efter lite åker mark men herre gud vad dyrt det är då.
Det var billdigare och bygga kåken jag bor i än köpa några hektar mark.
Så jag kan nog betala någon och ta bort skogen som håller på och växa upp på min gammla
åker mark och gå med ren vinst.
Herre gud vart är värden på väg.
Ni som inte hänger med, idag börjar pychjakten.
Bara så ni vet.
Akte er för galningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0