Skärtorsdag.

Har fått en hel del gort idag.
Målade väggarna i sadelkammaren på morgonen.
Sen när det har torkat så la jag in korkmattan.
Åkte till molkom för att köpa lite blommor och pynta på gravarna med.
Var förbi svärmor med lite ägg.
Hon villa ha garninerna bytta så jag blev kvar en stund.
Avslutade med lite fika.
När jag kom hem så ränsa jag runt buskarna och la täckbark runt.
Har hängt hela fyra maskiner med tvätt ute på tork idag.
Förstenas kl 19.00 fick jag mat som jag gorde iordninga själv.
Påsk städning då? Nej det tänkte jag gud skulle hjälpa mig med.
Det är ju ändå hans fel. Det var han som skapade mannen.
Nu är kl halv tio och snart dax för mig och sova så det är bäst jag bäddar i sängarna
för jag har ju tvättat sängkläderna idag så nu gapar sängen helt tom.
Nej han har nog inte ens varit på övervåningen och sett sängen.
Skulle vara lite roligt om jag bara la dit säng linnena på hans plats.
Själv så bäddar jag och lägger mig. Ha HA hA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0