Många hönor blir det...

Ja nu är det fem dagar kvar tills dom ska kläckas.
Klart att det måste bli något av dessa äggen också.
Tänkte på resultatet i morse när jag var ut till dom som har fått en ny fålla och va i.
Det är ganska otroligt att det blir så många hönor.
Utav dessa 11 så är det minst 10 som är hönor.
Vem av oss är bäst. Jag eller maskinen. Det är frågan.
Men sen ger jag mig för i år och föda fram kycklingar.
Tänk om jag inte lyckas få klart något hönshus.
Jag har över 30 fåglar nu. Kan bli 20 till på lördag.
Kanske jag skulle piffa till det stora huset och släppa loss hönorna där.
Om inte jag kan få bo där så kan ju mina små bäbisar få göra det.
200 kvadrat hönshus mm hur många kan man få plats där.
Nej nej jag ska lugna mig nu.
Träffade en granne på kyrgårn i söndags som var orolig för midsommarfirandet.
Måste lugna er, det blir en fest och den kommer och bli hemma hos mig.
Får se hur jag utformar den i år men jag kommer och skicka ut lappar.
Om det blir för kalt och ruggit så har vi ju det stora huset och tillgå ÄN SÅ LÄNGE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0