Då var det orkideer då...

Ska hämta hem Linn snart som är hos farsin i säffle.
Tur en har henne så jag kan få en hantlangare, måste bli klart med sadelkammaren.
Ska köpa med lite färg hem så vi kan måla väggarna under veckan som kommer.
Sen måste jag inköpa en plast matta också, lätt städat ska det va minsan.
Lysnade på en föreläsare om orkideer igår.
Förstod då att mina är i stort behov av ny livs glädje så det får bli omplantering nu.
Dock inte jord från affären som är rena skiten enligt honnom.
Då har han erfaren het sen 30 år till baka.
Kan även skippa orkidegörsel på flaska. Går lika bra med lite älg skit.
Plast krukor är bäst, så om någon vill lura på er att ni ska ha en glas kruka så vänd på kroppen och gå där ifrån.
Finns 800 arter och det odlas fram nya hela tiden.
Brudorkide är den vanligaste i affären och är relatift enkel och sköta. 
Från att man sår ett frö så tar det 5 år innan det kan komma blommor på.
Man måste ha tåla mod om man ska hålla på med sådana blommor och det äger inte jag.
Där imot har jag en som har satt plantor skälv så jag ska försöka plantera så dom kommer i en egen kruka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0