Jag sätter ner foten.

VARNING! Nu ska jag prata om ett känsligt ämne.
Hörde på radion att dom nämnde minkfarmarna. Man ville inte ha dom för huvet taget. Pälsar skulle förbjudas.
Själv så tycker jag pälsar är fula och minkar fina.
Men jag undrar vad är det för skilnad på om jag föder upp en ko och slår ihjäl den för att få mat.
Än och föda upp några minkar för att få mig en kappa.
Är det ändå inte huvudsaken att djuren mår bra så länge dom är i livet och man har en metod så dom inte plågas till dötts.
Det var skådisen Galli som inte ville ha mink farmar. Då undrar jag om inte hon äter räksmörgåsar eller kräftor.
Skulle tro det. Om inte dom har plågats så vet inte jag vad plågeri är. Dom kokas för f--n levande.
Nej folk har lite för lite och bry sig om hemma. Plus att man har tappat tråden varför man lever för huvet taget.
Inte var det för att man uppfann moroten och att man pissar vatten för att inte jorden skulle gå under.
Ni har faktisk stält till det själva så slappna av.
Det finns ändå ingen här på jorden som vill rädda jorden. För jag tror inte ni vill slippa alla bekvämlig heter som ni nu har lakt till med.
Själv så har jag växt upp i ett hus som inte har någon uppvärmning mer än en fotogen kamin som stog i sovrumet och en vedspis i köket. Ström fans det bara i kök, sovrum och tv rum. Ute var det kål mörkt när man skulle ner till ute dasset som låg bakom ladugården. Källan med vatten låg 50 meter bakom huset. Tvätta gorde en för hand och sig själv i ett större handfat. Om inte samhället vore byggt så att man måste jobba för att överleva.
Så skulle i alla fall jag klara mig. Bara dom tillåter att djuren får prutta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0