En trött kropp tar helg.

Då var det helg igen. SKÖNT!
En sjuk sandra fick jag med mej hem från stan också. Hon hade tagit bussen in och häntat ut sin mobil som har varit på lagning.
Nu äntligen så har jag skaffat mitt äfterlängtade förråd. Jag var till OBS och beställde mig en liten bod som dom kör hem om en dryg vecka eller så.
Jag sa till försäljaren att jag skulle ha en annan dörr. Då visade han mig på en dubbeldörr som man kunnde köpa till extra. Som vanligt hade försäljaren sågspån innan för skalet.
Jag sa till honom att vi skulle ha en helt vanlig enkel dörr. Vi pratade vidare och till sist så frågade vi om priset.
Då fick jag priset på en dubbeldörr.
Sa jag att försäljaren var en man.

När jag kom hem så var rasmus ute och knallade runt. Då hade han brutit sig ut den lilla fulingen.
Jag ut på gärdet och sprang runt för att få tag på honom. Det tyckte dom anndra hästarna var lajbans.
Men till slut gedde han upp och gick stang rakt till stalet.
Hovslagaren kom och tog av skorna så nu har jag gort allt som vetrinären har sakt till mig.
Jag kyler hovarna varge kväll och ger honom medicin i en spruta som man försöker spruta direkt i svallget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0