Semester????????

Vill ni höra min lilla berättelse om tummen. Annars får ni sluta och läsa för denna gång.
Var som vanligt ridning för mig på torsdag kväll. Vi skulle träna inför hoppningen som vi har nu på torsdag.
Fick dromedaren som jag kallar honom. Ska ta kort på honom så ni förstår vad jag menar.
Sista fem minuterna så händer det. Jag stuper av hästen när vi landar på andra sidan.
När jag känner marken under mig så lyfter jag blicken och ser att jag fortfarande håller i tygeln med vänster handen. Då släpper jag, tummlar runt lite och stannar. Ska resa mig på engång tänkte jag men ridläraren tyckte inte det. Så jag tar bak händerna och tänkte stö mej på dom medans jag sitter ner så att hon kan kolla om jag är ok. Känner att det smärtar i min vänster tumme, men håller tyst om det så jag kan resa mig någon gång.
Sätter mig upp och rider klart det sista hindret innan vi ska skritta av hästarna för dagen.
Känner under färden hem att det smärtar i min tumme. Den blir svullen och stel nästan med engång.
När jag kommer hem så gör jag i ordninga mina saker jag ska ha med nästa dag då jag hade tagit semester för att följa med till ullared på shopping.
Så bär det av kl 5 på freda morgonen ner till ullared. Värker gör det i tummen lite då och då under dagen.
Men det var lite kul, för på bussen fans det en i min ridgrupp som hade sett mig stupa av.
På måndag morgon ringer jag till företags hälsovården för säkerhets skull. Tänkte bara gå dit och visa upp den så jag kan lugna alla oroliga själar.
Han skickar mig på rönken. Sen ner till akuten, träffar en läkare som säger att tummen är av. VA säger jag!
Jo då det fans ett litet ben till längst ut på toppen som hade böjt sig. Det blev gips och sen rönken igen för att se om han lyckats bryta rätt (så gott han kunde som han sa). Var hemma 22.00 igår.
Jobbade idag för att ordna till det lite för dom på jobbet så dom kan klara sig under mina 4 veckor som sjuk skriven. VAD HITTAR MAN PÅ NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0