Man blir så trött....

Idag har jag varit lite på humör! Så jag tänkte fortsätta i den anndan en stund till.
Det började med tomkartonger på jobbet. Det finns några slöa, slappa litkgiltiga människor som är så laaaaaaata.
Som struntar i och ta tom kartonger efter sig och kassta. Även om vi har mycket ordrar så hjälps det inte att några bara kör på för att klara just sina ordrar så snapt som möjligt utan vi är väll ett lag som strävar efter samma mål, eller har jag missat något.
Det som är lite roligare är ju dom som tror att dom har företräde och kan ställa sin vagn där det behagar dom eller till och med kör på en bara för dom är så kallat slöa lata likgiltiga här ska jag fram.
Truk förarna har det inte kul dom heller. Bara att stå och vänta tills den med vagnen behagar att bli klar och köra vidare. Här ska det inte underlättas för någon annan.
Sen har vi viktorias bröllop det kan ju ingen ha missat. Hon vill ju ha sin far som leder henne fram till alltaret. Är det så konstigt! Det heter tradition tänk på det ni. Det skulle vara så kallat icke jämnställt mellan könen och att det skulle vara att över lämnandet till daniel ses som juste ÖVERLÄMNANDE från far till den kommande mannen.
Tänk på att tolkning är i betraktarens öga att avgöra.
Om man ska bortse från traditionen så kan vi väll gå i från all tradition som vi har helt änkelt och ta jungelns lag helt och hållet, bara det är jämnställt för det är ju så viktigt för alla nu förtiden.
Och till sist galningarna på sörmon. Nu är det så JAG blir mållös t,o,m. Skulle dom vara utstötta och skäms för att synas. Men för guds skull åk hem till sängkammaren då så inte alla kan se hur ni bär er åt. Jag är inte intreserad utav detta samhälle som håller på och växa fram. Tänk bara på följderna säger jag. God Natt.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Bra talat. Ha en bra helg!

2010-05-21 @ 06:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0