Idéerna haglar...

Ja då var denna lång helg över. Nu när kroppen äntligen har ställt in sig på att arbeta och inte värma soffan.
Och i äggkläcknings maskinen har det sprutat ut kycklingar hela 6 st hittils. Men den 7 är på väg. Men det är 8 kvar som det inte syns något på än.
Igår eftermidag kom jag på att börja riva den gammla hästboxen som jag gorde iordninga till mina höns första vintern som jag hadde hönor. Och som det brukar bli när jag börjar så bara fortsätter det. Så det kommer säkert och bli hela det stallet innan jag blir klar. Det är lite provisoriskt byggt med bara grus golv direkt på backen.
Men jag tänkte att det var lika bra och riva allt och gräva ut gruset rätta till logväggarna runt om och djuta en betong plata så har jag allt klart för att bygga vidare på. För det ska ju även bli en sadelkammare med värme så småning om mitt i mot mina hönor.
Ja JA jag vet men det kommer och bli så bra när det blir målat Ha HA.
Slutade någon gång vid halv 10:o och då helt plötsligt så ville jag ta en runda i löpar skorna.
Stefan följde med grannarna runt och gick en runda med rocky. När jag kom varvet runt så stog dom och pratade. Stefan skulle bli bjuden på en öl så jag tog rocky och sprang hem och duchade.
Sen stack jag också dit, hadde några alkoläsk sen midsommar liggenas som var tvugna att drickas upp.
En hel kväll kan man säga.
Har även gått på molkoms marken en sveng, men det blev mest och tjata med folk. 
Fortsatte och rev lite till idag. Har även varit med linn ut och ridit. Oj vad fort min stora ulv kan springa det trodde jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0