En våt löpar runda.

Som sakt så har jag målat framsidan i dag på stallet. Började 8 i morse. Vid 11 så slutade jag för att åka med till krk med fyrhjulingen som vi har lånat ut till dom för det skulle vara tävlingar igen.
Passade på och åka förbi torgnys för att köpa med brädor till ridbanan men vi behöver nog ohyvlat så det fastnar någon färg. Så jag får leta på någon såg istället. Skulle såga själv var det ju meningen, men det virket har det kommit  röta i så vi får ta det till ved istället.
Vid tre tiden så började jag måla igen och blev klar runt halv 7.
Sen var det hästarna som skulle ha sitt. Men till slut så tog jag på minna joggingskor igen och tog mig en runda i åskvädret. På hem vägen så kom jag förbi Lennart och Britt-Marie stannade till och språkade en stund. Sen var det försent. Det vräkte ner regn. Så det blev till och stanna en stund. Fick smaka på en nybakad banankaka MUMS. Men till slut så jede jag mig iväg hem ialla fall. Oj vad ja fick kuta för att inte dränka mig.
Se vad jag hittar på i morgon. Men det blir i alla fall inte och avliva någon kyckling som jag tog mod till mig i morse och gorde. Det var tvunget han hade nog en hjärn skada från födseln och skulle troligen inte klara sig.
Han brukade skrika på morgonen tills jag tog upp honom. Men jag kan ju inte gå och bära på en kyckling hela dagarna även om jag skulle villja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0