Ombyte förnöjer.

Nu sorteras det jul papper hos oss. Men på onsdag ska jag till baka till örsholmen igen och skicka ordrar. Där är det påsk skulle jag tro. Varierande yrka man har.
Idag har jag tagit itu med och skicka mejl till krk om att få byta ridgrupp och dag.
För nu är det snart riktig vår och då måste jag börja och jobba här hemma så jag får något gort i år.
Har lite svårt och bestäma mig vad som är viktigast och hinna.
Först ska kåken plåckas ur och det som ska sparas. Tak till hästarna ska byggas utan för stallet så dom har något och gå under. Ett hönshus till skulle behövas och byggas inne på logen där utestallet är. Och så denna jord källare som ska muras om och sättas in ny dörr. Magasinet skulle behöva nytt tak också. Så har vi garaget som behöver putsas klart det som jag började med i sommras. Sen får jag nog vänta och renovera resten tror jag.
Men det finns en hel del kvar och göra men det är bara mest för att det ska bli snyggt. Bilarna klarar sig utan karporten som är på börjad. Resten av logen ska rätas upp och få ny plåt på taket. Stenmuren ska byggas vidare på. Stengången fram till huset ska göras klart någon gång framöver. Ja jag kommer alldrig och bli arbetslös här hemma i alla fall. Skönt att veta. Eller inte???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0