Historie dax

Om ni tycker att ni har otur så läs detta!

En liten kutryggig och dyster gubbe sitter på en krog och bara tittar på sin drink. Efter som han inte rört vare sig drinken eller något annat på en halvtimme, kliver traktens bråkmakare till lastbilschaufför fram till honom, tar drinken och sveper den rätt upp och ned. Den lille gubben börjar då storgråta.
Lastbilschaffisen blir lite ställd över den reaktionen:
 -Hörru, det var bara ett skämt. Jag köper en ny drink åt dig, för jag står inte ut med att se en man gråta.
 -Det är inte det, snyftar gubben. Det här är den värsta dagen i mitt liv. Först försov jag mig och kom försent till ett viktigt möte. Min chef blev ursinnig och gav mig sparken. När jag kom ut från jobbet var min bil stulen.
Polisen sade att de inte kunde göra något.  Så jag tog en taxi och åkte hem. När jag betalt chauffören och taxin åkt upptäckte jag att jag glömt plånboken i hans bil. Då gick jag hem och hittade min fru i sängen med trädgårdsmästaren.
Gubben storgrät vid det här laget.
-Jag lämnade dem djupt deprimerad och hamnade på den här baren. Och nu, precis när jag tänkte ta livet av mig, så kommer du och dricker upp mitt gift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0