Fredags fräckis.

En man ringde hem till sin fru och sade:
-Älskling, chefen och några av hans vänner har bett mig följa med upp till Norrland på en fisketur. Vi kommer att vara borta en vecka. Det här är ett bra tillfälle för befordran, så skulle du vilja vara snäll och packa tillräckligt med varma kläder för en vecka, plus mitt fiskespö och lådan med fiskeutrustning och göra allt klart, så tar vi en sväng förbi hemma och plockar upp grejorna? Och visst jag, kan du packa med min nya blå sidenpyamas också?
Frun tyckte det lät skumnt, men gjorde precis som mannen ville.
En vecka senare kom han hem igen. Han verkade lite trött och utsjasad, men såg i övrigt nöjd och belåten ut.
-Fick du mycket fisk? undrade hon
-Visst, massor. Både öring, röding och regnbågslax. Men, varför packade du inte ner dem blå sidenpyamasen som jag bad dig om?
-Det gjorde jag visst det. Den ligger i din fiskelåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0