Värdens sämsta bonde.

Jag är nog värdens sämsta bonde. Det är alldeles sant.
Imåndags så började stefan plöja upp potatislandet. Men plogen är ju som sakt anskrämlig och plöja med.
Igår så harvade jag eller rättare sakt försökte harva. Inte en enda harvpinne stötte i backen för harven stog på trekvart. Men när jag fick den och vara plan mot marken så stog pinnarna för hökt så jag skulle ändra djupet på dessa. Då var det så skärft och rostigt så jag kunnde inte röra dom ett enda hack.
Kom på iden och ta kup plogen och trycka ner i marken för att få lite luft i backen. Så det har jag gort idag.
Den saaten kommer inte häller ner i backen utan skrapar lite på ytan som en litten kärring med kratta.
Vad trött jag blir!!!!
Inte nog med det när jag skulle ut med dyngan på stacken så vad låg där och gassade tror ni?
En fet svart orm. Varför tror ni jag har dyngstacken i häst hagen för. Jo för att det inte ska kunna komma ormar och gotta sig. Har aldrig tidigare sett nogen här på gården tidigare men nu när jag ska bo här så kommer dom.
Men dom ska passa sig för annars blir det krig.
Det finns bara EN här i värden som är RÄDD för ormar och det är jag. Ni andra är inte i när heten jag lovar.
Det var inte kul den gången jag jobbade i en liten butik i grums och blev tillsagd och byta ut tidningarna i hyllan.
Vetenskapens värd hette tidningen men en stor grön orm på framsidan. Blev tvungen och fråga den anndra tjejen om hon kunde ta bort just den tidningen åt mej. Då känner man sig ganska liten kan jag lova.
Eller den gången chefens barn har lekt med en gummi orm i charken när jag inte var där och den låg kvar under disken. Fick se den på håll. Markattan jag jobbade med bara flina och struntade i mej. Så jag fick leta upp en dam som heter Ingela som blev min räddning. Hon kasstade bort den åt mig men inte i min skräp påse det såg jag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0