Solbränd..

Idag har jag upptäckt att jag har dragit ur fel sladd till kläckningsmaskinen så nu är kycklingarna döda.
Behöver inte säga att jag är skit förbannad på mig själv och detta trånga krypin som jag bor i så inte kontakterna syns klart och tydligt vem som är vem.
Följt med linn och sara ner till sjön och solat en stund idag.
Stefan har slagit vårt första gärde idag så nu ska vädret hålla i sig annars bryter det ut gordbävning här på gården.
Linn åker till ett ridläger i morgon så då har jag ingen stall dräng kvar här hemma. Om en skulle låta hästarna vara ute så jag slipper jobba i stallet. Jag ska ju jobba tillräkligt i morgon på jobbet hela 12 timmar blir det.
Men nu är det bara en vecka kvar till semestern börjar.
Haft besök av min barndomsvänn Maria idag. Det var som gammal tider under ett ögon blick, ligga och slappa i solen och tjata skit. Kul tack maria för den stunden. Men du var tvungen och jobba vidare på ditt håll men det kommer mera var så säker det ordnar sig till slut så du kan få bli lite bonde du med.  Jag ska lära dig allt jag kan Ha HA HA Det kommer och ta tid men det får vi ta oss.
Hittade en traktor på blocket i dag men typiskt nog så var den långt nere vid trollhättan. Lite långt kanske man vad ska man göra. Fick se en som var nyss inlagd den fans i filipestad så jag får ringa dit först och se om det kan vara något. Lite skillnad på avstånd i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0