Kriget har börjat..

Har varit ute med Rasmus så stefan fick träna lite. Men han förstår nu varför alla tjatar om islandshästar.
Han tycker det är skit gott när rasmus töltar och det gör han varge gång helt plötsligt.
Det har varit krig på dyngstacken också under dagen.
När vi var där bak och skulle såga till stocken till hönsgården så fick jag se rocky skälde på något och backade några steg tillbaka. Då förstog jag att det kunde vara ormen igen. Så stefan gick dit och tittad. Mycket riktigt.
Han hämntade spaden och skulle hugga huvudet av den, då var den borta. Sen en stund senare då jag hade skottat i stallet så kom stefan och skulle köra ut skott kärran då gick han ut först och skikade om det skulle ligga någon orm då. Jo mycket riktigt då låg den jag såg häromdagen troligt vis för den var så stor och tjock.
Då började kampen om överlevnad men efter en stund så lyckas han träffa rätt och fick slut på elländet medan jag hade sökt skydd i stallet och stog och kikade i dörr springan.
Den andra ormen som lyckades smita när han hämntade spaden. Det var en huggorm så i morgon ska jakten fortsätta och se om den kommer tillbaka. Troligt vis så bor dom där under nätterna för det är väll varmnt och gott antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0