Gud vare med dej!

Nu ska jag börja tro på mirakel också.
En kyckling är välldigt känslig för kyla. Så under ruvningen är det välldigt viktigt med luftfuktighet och värme.
Så ska dom vändas regelbundet. Ibörjan när vi skulle prova att en höna ruvade så misslyckades det flera gånger.
Nu när jag körde igång äggkläcknings maskinen så på 18:e dagen så ska man stänga av funktionen som vänder på äggen. Jag missade det ju och drog ur för värme och luftfuktigheten istället.
Upptäcker det på den 20:e dagen och sätter i sladden igen.
Nu var det kört. Men som något konstigt mirakel så kom jag på i morse att jag har ju inte stängt av vändfunktionen än. Så det gör jag.
När jag kom hem idag så sätter jag mig och villar mina stackars fötter i soffan och tittar på något skräp program.
Då hör jag att det börjar små pipa. Flyger upp ur soffan och tittar till äggen som jag ännu inte slängt bort.
Jo vad får jag se. Två av äggen börjar kläckas.
Den ena är nu frame medans den andra håller på än. Men jag håller koll om han behöver hjälp. Äntligen lite tur!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0