Höbekymmer.

Har pressat 100 bal till idag. Men det fick ligga kvar på vagnen tills i morgon med pressening över.
Har bestämnt mig nu att jag måste göra något åt hösköringen på allvar.
Gärdena är så dåliga och köra på med sork hål och gropar av alla dess slag.
Vallarna är gamla med all sköns blandning av olika sorters växter och där det växer glest finns det mossa som rivs upp när man kommer med hövändaren.
Maskinerna sliter det på så det är väll ett under att en har allt i behåll efter en dag på åkern.
Undrar om det finns någon intensiv kurs på lillerud hur man lär sig plöja. Får nog kolla upp det.
Nej det är nog det enda och ha åkrar man bestämer över själv och som man kan kosta på lite omvårdnad.
Behöver alltså få tag i en bit mark. För det är ju ingen ide och fixa mina gärden som jag har en bit bort för där vinns det knappt någon väg som är kör bar med maskiner.
Om man ska ha vägar så måste vägen ha diken det är liksom A och O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0