En hel dag i solen.

Det var en fullspäckad dag igår. Linn och jag började och måla på dom sissta hoppbommarna då min bror Michael svenger in på gården i sin bmw. Otroligt han blev med.
Michael började sätta upp fönstr bläcken på stallet direkt när han kom, han trode nog han skulle få komma hem tidigt. Sen så började vi ficka och när det var avklarat så dök min mor upp med barnbarnen Tindra och Saga som är min andra bror Johannis barn. Oj vad dom hade växt.
Vi satt och pratade och solade på gräsmattan en bra stund. Barna lekte med rocky och hoppade stydsnatta.
Sen bjöd jag på mat, tänkte det behövdes något specielt för att inponera på min bror.
Så maten innehöl både crem fraiche och sambal oelek som jag inte använder annars.
Sen var det sjön och bandning som gällde. Även rocky blev van till slut och kassta sig i och hämnta pinnar.
Min bror Michael slog nog rekord, över 6 timmar var han här. 
Det var en två bent till som var här, min lilla syster beata. Hon satt i sin bur och så drog vi henne på säck kärran ner till sjön, villken åk tur men hon var nog bara nöjd med och få följa med för en gångs skull.
Den gojjan kan man säga har skiftat humör sen min mor blev ensammen.
Nu ska jag gå ut och skotta grus på ridbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0