Tung dag.

Har även hunit med och shoppa idag inne på obs. Lite kläder och så var vi till färgesta ridshopp och köpte lite till hästarna.
När vi kom hem vid 13 tiden så skulle jag ut på åkern och vända i strängarna. Upptäcker att bär armen som går ut från maskinen har sprukit rakt av.
Så gämnt nu så känns det inte som jag skulle villja vara bonde på hel tid. Har inte varit något annat än krongel dom sista åren av vår bonneri värksamhet.
Först traktorn som vi köpte, sen pressen som vi nu var och hämntade den knöt först inte sen blev balarna sneda och till slut så kan han inte kassta upp balen som den ska.
Nu hövändaren som måste svetsas.
Men kycklingarna mår bra men där i mot så flög det in en liten fågel i höns huset så när vi lyckas få den och flyga ut så tog rocky och rusade fram och mösade till den så den ramlade i backen när jag skrek till. Den dog nästan genast och rocky med nästan när jag skrek som en stuken gris. Så i morgon så är det begravning av äggen som inte kläckdes + den lilla fågeln.
Det är lite och stå i jämnt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0