Ibland är livet tungt.

Då var det semester då!
Ridlägret avslutades igår med en rid uppvisning som jag var och tittade på. Sen var det fika efter men jag åkte hem för mia skulle komma och hämnta dom 4 hönorna som har blivit helt odugligta och så är dom tasskiga mot dom små kyckling hönorna.
ET som stefan kallar det lilla undret är lite ensammen. Om hönan som ligger på ägg kunde få någon kyckling så man kunde sätta in den hos henne. Men livet går inte riktigt som man önskar alltid.
Stefan skulle börja pressa när jag åkte på linns uppvisning. Han stog kvar när jag kom till baka med hela tre balar på flaktet. Först skötte sig inte knytningen, sen så blev balen snea och till slut så funkade inte uppkasstarn till räkligt för att dom skulle hammna lite längre bak dom kom gämnt och nätt upp på kärran.
Men till slut efter ca 6 timmar så hade vi hela 65 bal under tak. Men då var dom så tunga så jag kunde nästan inte lyfta dom med högaffeln.
Varför skulle det vara lätt och leva???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0