Andra dagen.

Började dagen med och vända på hö:et. Sen klippte vi gräsmattan. jag gick med den lilla och stefan körde den åkbara. Två grus lass har vi fått i dag med. Så nu räker det tror vi. Så nu har arbetet med och skotta ut överflödet som ligger i drivor lite här och där. Får se hur lebruten man känner sig i morgon.
Lite roligt var det när han som kom med gruset såg att jag ställe mig och började gräva och kassta ut gruset som låg från igår. Han hade trot att det skulle vara färdigt, att stefan skulle ha kasstat ut det. För han hade ställt på stefan igår. Men han ville ha en maskin "det går inte och göra det för hand" hade han sakt.
Han tyckte att det gick undan för mig. Då kom kängan "jag du är ju kommenal arbetare ja". Det var förklaringen.
Gissa om jag skratta!!!
Hämntat hem Linn och när vi ändå var i karlstad så hämnta vi ett lass sten till.
Sen så ställde vi oss och började skotta i paddocken igen alla tre.
Nu är linn hemma igen så i natt har hästarna fått komma in igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0