En hård helg.

Lördagen:
Red på krk på morgonen sen när jag kom hem hade jag tänkt att stefan skulle ut och träna lätt ridning på Linns häst Birka. Men det var lite väl kalt så jag stanade inne och broderade påslakarn och örngott till sandras kompis i stället. På kvällen bar det av till Örebro på dans. Tonix spelade hade aldrig hört dom förut. Märktes när jag kom dit varför. Medel åldern var 55 cirkus om inte jag och mari räknades med på det medlet. Det brukar va den åldern på många men det brukar vara lika många runt 30 så detta dansbandet var nog inget för dom yngre. Dom spelade många lugna och bugglåtarna var lite släpiga för min smak.
Min kompis sen sist på 70 basst var där och han blev ju riktigt glad men jag var lite oartig på slutet och sa att nu ville jag hämnta jakan och gå. Tyckte inte han för han såg min chaför att han fortfarande dansade men jag vann den fajten. Man ska inte under skatta dom gamla. Dom kan om dom vill.
Men jag lyckades hitta en 70 basstare till men han buggade åtminstånde. Var en fräck jävel han tyckte jag hade dålig kondis. Men det var ju för bövelen första bugg låten för mej den kvällen jag måste väll få en sportslig skans och få upp flåset. Det tog jag igen under kvällen han kom ju fler gånger. Var en riktig hejare på bugg.
Han kom och sa hej då till och med när han gick. Ha HA
Söndagen:
Idag fick stefan sin träning till häst men det rörde sig inte mycket där inte så det kommer nog och bli utdraget detta. Linn behöver inte hämntas i dag för Christer skjutsar henne direkt till skolan i morgon för han ska vara chef på systembolaget i skoghall i morgon.
Nu kan jag säga att mina benmuskler har fått nog för denna helgen så nu är det rygg läge i soffan som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0