Städ dax.

Sköööööööööönt med fredag! Slutade kl. 1 som vanligt en fredag. Var till Willys och handlade innan jag hämntade sandra på skolan. Skjutsade en kompis till sandra till tåget för hon bor i arvika.
När jag kom hem så började jag med maten och i dag skulle det bli råstekt potatis med kantarell sås och en stek till det. Men under tiden som jag inte behövde passa maten så städade jag, diskade och skurade köks bänken alldeles blank. Linn skrek att det behövdes eldas så då var det bara att tända en brasa också, passade även på att stoppa i en tvätt maskin. När maten blev klar så hade jag skurat golvet klart så då var det bara och äta.
Så var det dax för att gå ut till hästarna. När det var klart kom jag in och hängde upp tvätten och plockade ner den tvätten som har hägnt sen några dagar tidigare. Hoppade in i duchen för sen skulle det bloggas.

Måste tacka min underbara granne som stoppade godis i min påstlåda. För jag vet ju att du läser min blogg.
Tur att det är dax och rida till morgonen, för i kväll kommer jag att börja nalla på godiset och bli trinn om magen.
Men det kan inte hjälpas det är ju så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0