Ridlektion.

I dag hade jag en häst som heter Ulerike. Det är en lite för stor häst till min storlek på kropp.
Men det gick bra i dag tyckte jag ändå. Vi skulle träna på galopfattningar och rida på volterna.
Då ska man först få hästen i form och kunna håla hästen på en stor volt. Även kunna minska volten och öka volten igen. Så måste man hålla ordning på inner skänkel och ytter skänkel. Sen så har man ytter tygel och inner tygel som man ska leda och hålla igen med. Så är man inte ensam heller utan det kan finnas hästar bakom som kommer i kapp och någon framför som går långsammare så man måste hålla avstånd till bägge på något finuligt sätt. Det finns väll ingen som trode att det var lätt och rida.
Jag har fuskat mig igenom ridningen i alla år genom och rida ut i skogen där man har bara träd och lite vilda djur om kring sig. Där spelar höger eller vänster galopp ingen roll.
Så nu är det bara och vänta in tränings värken för den kommer jag inte undan denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0