Pingvin vitts med fart.

Oj då förlåt mej jag glömnde att det var fredag igår.

En man svänger in på bensinstationen och tankar sin bil. Mackföreståndaren får se två pingviner som sitter i baksätet och frågar föraren:
-Vad är det där för pingviner du har i baksätet?
-Jag hittade dem, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dom.
Mackföreståndaren funderar en stund och säger sedan:
-Ta dom till djurparken.
-Bra idé! säger föraren och kör iväg.
Ett par dagar senare är han tillbaka på samma mack och föreståndaren ser att han fortfarande har pingvinerna kvar i baksätet.
-Har du dem kvar än? Jag trodde du skulle ta dem till djurparken.
-Javisst, det gjorde jag, svarar föraren. Vi hade en riltigt fin dag där. Idag ska jag ta med dem till badstranden.

Det är inte farten som dödar, utan smällen!
Eller om man ska översätta det:
It´s not the fart that kill you...it´s the smell!

Så stog det som förklaring. Det ska nog betyda samma som övre raden i vittsen. HI HI HI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0