Ingen dans igen.

Kärringen som skulle med på dansen har frusit fast i soffan så det blev inget. Har ju aldrig varit där förut så jag vill ju inte åka själv. Annat var det på sandgrunds tid. Det var ju mitt andra hem en tid. Då kunde man slänga på sig några palter och dra dit själv och svänga några lurviga dans ben och sticka hem sen. Inga problem men då kännde man en massa folk som redan var där så det var inga problem och fördriva tiden. 

Jag ska ta mig en promenad till skogen istället i morgon och se om dom tagit ner något trä för mig i morgon.
Man måste passa sig det är ju en kar som hugger ner skog. Dom kan ju få för sig lite hur som hälst.
Ibland skulle man behöva stängsla in sina marker för att tala om vart mitt och ditt ligger.
Nu har jag tittat ut en äggkläckningsmaskin som jag ska köpa. Nu ska det bli kycklingar till våren. Det blir bra det och få lite skogs pengar som man kan bygga lite för. Måste ha ett nytt hönshus så dom får plats.
Men först måste jag slänga på lite murbruk och gjuta nytt golv i gordkällaren så min granne lennart kan sluta tjata på mig att jag inte får något gort. Jag ska nog visa honom bara vintern är förbi. Hoppas jag har fått nya krafter då, men det kommer nog med vår kännslorna eller rättare sakt istället för vårkännslor. För sånt trams sysslar jag inte med. Behöver krafter till annat som att bära mur hinken tex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0