Fredag igen.

Nu äntligen har jag haft min privat lektion på krk. Det var som jag befarade man får mycket mer hjälp med alla kropps delar så man fattar lite mer. Jag tyckte det var värt pengarna och ridläraren var kanon henne tar jag igen om jag ska prova någon mer gång.
Jag fick göra skänkel vikning, rida i en 8:a och få hästen i form. Det sista fick jag rida utan stigbyglar och träna på att få skänkeln och ligga intill hästen. Sen har jag problem med två saker dels att titta upp hela tiden och att sluta handen i ett stadigt grepp utan att vara hård. Så det traglade vi hela tiden. Så nu är det bara resten kvar.

Fredags fräckis:
De två goda vännerna var ute i den Australiska bushen när en av dem plötsligt blev biten i .............. av en orm.
Den andra ringde direkt till larmcentralen och berättade vad som hänt.
-Vad kan jag göra?
-Du måste göra ett litet snitt vid bettet och suga ut giftet!
Hans plågade vän vrider sig i smärta och undrade vad doktorn sa.
-Han sa att du kommer att dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0