Fostran är A O

Har avvärkat det första kallaset i den familjen. Det är så att stefans brors familj bjuder alltid på mat när någon fyller år och i dag var det 20 åringen som fyllde. Bara 5 kallas kvar fram till midsommar. Vi var bara 15 st i dag,  tre st jobbade och kunde inte komma och så var inte mina barn med. Två st var i 1 års åldern. Varav  den ena har börjat gå och det är ett hus med över våning gissa om det lockade.
När vi kom hem vid 7 då började jag skura badrumet för att hålla mig vaken för i natt blev det inte så mycket sömn. Sov bara 5 1/2 timme och stefan erbjöd sig att släppa ut hästarna. Ja Ja, Jag vet han är en ängel och jag ska inte klaga på honom. Men det är lite kul också och hacka lite, det hör till vardagen och få ha lite roligt.
Blir lite orolig för den som kör ut timmret han har lakt timmer över hela gaperud snart. Undrar om någon har frågat markägarna om lov att få lägga på deras gärden, skulle inte tro det.
Börjar fundera vad jag ska göra med pengarna. Kanske köpa mer maskiner till min lilla bond värksamhet så jag kan bli en riktig bonde snart. Skulle behöva byta traktor också.
Äntligen så får jag sova snart. Ska bara steka några korvar till lunch lådan först. Linn kokade makaronerna när jag städade. Är jag inte bra på att fostra så säg. Båda folk och fä, barn och gubbar HA HA HA HA HA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0