Ett två ett två..

Rid dag igen för stefan. Nu börjar det bli jobbigt. Stefan är den enda som inte klarar och rida lätt trav.
Fast han är den enda som har häst hemma som han kan rida. Provade i söndags men han är ju värre än barna till att klaga. Han bara tjatar om att det är jobbigt för bena och att hästen är bred.
Så nu blir det nog och ta i med hårdhanskarna.
Bara snön smällter lite på ridbanan så ska jag nog beställa grus, för nu väntas det skogs pengar igen. Fick första avräknings notan igår och det såg bra ut så jag får nog ta och betala lite extra skatt nästa år så jag får klart denna banan någon gång för här ska det tränas lätt ridning så dessa spingkiga ben får lite muskler.
Nu pratar jag inte om mina men det förstår ni nog.
Fick hålla koll på stefans personsökare när han red i fall han skulle få larm för då måste man ringa upp ett nummer och få det avregistrerat som motaget. Tur ska en ha för när han körde in på gården så kom larmet.
Så nu är han och kollar en pump på reningsvärket som stanat.
Måste säga några ord om robinson också. Otroligt med människor, man måste förstå att om man är med i leken måste man leken tåla.
Över skriften förstår nog bara ni som rider, eller hur var den passande för dagens ämne!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0