Skit prat...

Såg en ny reklam film på tv. Handlade om att det kom två män till en gård och hämntade dynga som skulle vara till bio bränsle. Bra! säger säkert ni andra med bio bränsle mindre utsläpp. Då tycker jag ni ska titta på helheten.
Dom vill att vi ska äta mindre kött det innebär att det finns mindre med djur på sikt. Det leder till att det blir mindre skit produserat. Som in sin tur leder till att det kommer och bli brist på bajsen. Man tycker inte om att bönderna använder konstgötsel men vad tror ni kommer och hända när dom vill ha götseln till annat som biobränsle. Vad ommer att  spris på åkrarna om inte konstgötsel. Nej ni kom med något annat förslag som värkligen kommer och gynna oss. Sluta forska på en massa skit saker. Utan ta detta på allvar hur man ska lösa utsläppen och då menar jag inte när korna fiser, för det har ju också blivit ett problem för myndigheterna.
Dom fokuserar så på dom stora frågorna. Nog om det.
Tog mej äntligen ut på dans. Jag gästade örebros dansbana. Lagomnt med folk med bra bugg låtar.
Det var en farbror i säkert 70 års åldern om det stoppar, som fasnade för att dansa med mej. Dansade säkert 4 gånger med honom. Han tyckte det var så roligt så han ville att jag skulle komma dit nästa lördag också. Tur han kunde dansa men tyvär så dansa han inte bugg. Min vanliga tur. Men en ska väll inte klaga det finns ju dom som inte får dansa alls så mycke.
Var och red igår också. Då stog det hoppning på schemat och så fick jag min favo som heter Spot är en ponny på ca 1,47 hög passar mej yppeligt. Ska nog välja den när jag ska ta privat lektion på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0