Den norska idén..

Det blir bara bättre och bättre!
Har ni hört att norge funderar på att förbjuda rökning. Ja rökning är ett satyg det har jag alltid sakt. Växte upp med en mor som rökte i hemmet och i bilen och inte hade en tanke på att hon hade 5 barn.
Så jag har aldrig i hela mit liv ens funderat på att prova. Ni skulle väll aldrig smaka på sur mjölk om någon sa att det var häftigt eller coolt. Nej men lika illa luktar det och ingen gillar rökning i början utan man får lära sig att tycka om det.  Så för min del kvittar det. Men det finns ju lite mer saker och förbjuda i sådant fall. Jag är ju välldigt för att det ska vara lika och jämnställt (då menar jag inte dravlet med jämnstäldhet mellan könen).
Utan om det finns ämnen i samhället som är skadligt för oss i samhället så ska dom förbjuda allt skadligt.
Dom pratar om forskningen på canser att den måste gå framåt. Kan väll i sig va bra men vad tror ni orsakar canser då. Jo all skit vi får i oss i både mat och luften vi andas. Varför inte förbjuda alla tillsatser i maten till att börja med.
Det roligaste av allt dom vill att vi ska ha någon form av värksamhet i skolan för att barna ska avhålla sig från alkohål. Men snälla mäniskor ni vet väll sen förut att barn gör inte som vi säger utan som vi gör. Sluta drik själva och visa barna att man kan vara cool och rolig utan alkohål och framför allt att ni kan koppla av en fredag kväll efter en hård vecka på jobbet utan att ta dessa vinglas framför tv, så blir det den normalaste saken i värden för våra barn.
Bara ett tipps från en idiot i skogen.
Ät godis i stället man blir så go rund om magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0