Att det ska vara så kännsligt..

Nu har jag varit och inhandlat en bomlös sadel. Den ska provas imorgon om inte gudarna vill något annat som att stanna inne och elda. Stefan börjar och bli sjuk men i morgon är det arbetsdag för honom.
Linn är tillbaka hemma nu men hon plöjer bara igenom kyrks dressyr bok från perm till perm. Om hon hade lika lätt för att lära sig praktiskt som att lära in teoretiskt så skulle hon vara os medalgör i dressyr till sommaren.
Den människan är inte som jag och det är väll tur det värden orkar nog inte med mer än en som jag.
Så var varg jakten avklarad då. Finns lite blandade känslor värkar det som om detta med vargjakt. Jag tycker att man ska nog inte stirra sig blind på jägarna för det är ett släkte för sig jag vet mer än väll hur sådana funkar. Hållde på och få föda min dotter själv för att jakten gick före allt annat.
Men nu måste man se till det stora hela. Naturen behöver igentligen ingen hjälp från männskligheten. Men nu är det så att jag vill också gärna få platts på min egen mark utan några rovdjur som ska härga fritt.
Vargar förökar sig otroligt snappt så man måste vara med från början annars kommer dom att ta över. Det innebär att när djuren i skogen tar slut så kommer dom till gårdarna och söker mat så är djurens lag.
Vad kommer härnäst tror ni. Jo vildsvinnen dom är också på intågande hur tror ni då era trädgårdar ser ut sedan eller ska vi bygga skydds murar runt våra ägor. Nej jag tycker nog ni ska tänka på hur det kommer och se ut om de skulle få härga fritt. Själv så jobbar jag hel tid hinner inte passa min mark på dagarna. Men skulle hemskt hjärna villja ha den som jag hade tänkt mej och att mina djur får vara ifred.
Ryssarna jagar med helikoptrar för att få fatt i tillräkligt många för där översvämmar dom landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0