Alltid lika trevlig..

Skulle ha tagit mej för och kassta ut julgranen men är lite svårt att greppa an problemet. Funderar på och såga av gren för gren innomhus så jag slipper släpa granen genom hela rummet och förbi spisen och garderoben i hallen innan jag är framme vid dörren. Då finns det inte ett barr kvar på den granen det kan jag försäkra.
Om jag kunde få ett nytt hus till nästa jul. Då ska granen stå innanför dörren i hallen och jag ska ha dubbeldörrar in i kåken man vet aldrig vad som ska gå igenom den dörren.
Ikväll ska jag på dans i kristinehamn där har jag aldrig varit men jag hoppas det kommer några som kan dansa åtminstånde.
Har lämnat in min mobil så nu får jag se om det kan bli någon täckning på den. Vad ska man annars ha telefonen till. Men jag tror inte det finns något och göra åt den telefonen. Eller operatören 3 som jag har.
Jag vågar nästan inte tänka på den stackars försäljare som kommer och ringa hit från 3, om abonemang som är så förmånligt så det nästan är gratis. För det är väll bara en tidsfråga när. Att det är så populärt och jobba med något dyligt som telefonförsäljning. Den som ringde het sisst han sa till sluta att han inte ville ge mej något erbjudande mer förän jag hade ordnat allt jag klagade på.
Tänk den som ringde under jultrafiken. Jag satt i kö i stan vid ett par trafik ljus och hon frågade vilken operatör jag hade på hemtelefonen. Vet inte svarade jag för det är sådana som du som ställer till det så man vet inte från vecka till vecka vilken man har. En klassisk fråga är, vill du inte ha det lite billigare? Neej säger jag. Vill bara ha det lungt och skönt och slippa byta varge vecka jag har lite annat att göra. Brukade jag säga på den frågan.
Jag är nog försäljarens mardröm. Eller vad tror ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0