En skön dag hemma.

Nu var denna resan gord för denna gång. Är skit sleten och nån närv i ryggen har inte tyckt det varit kul och sitta i bilen så länge. Men annars är det bra och alla djuren har blivit ordenligt om pysslade så tack mina vänner för det.
Vi handlade som vanligt så vi knappt fick plats själva. Men det är ju så kul. Köpte en ny elvisp istället för den som bran förra veckan. Vit spår fick ett flis täcke, rasmus en ny sadelgord så han kan annvända den pomlösa sadeln han med, lite kläder till mej. Massor med godis och balsam som det är svårt och hitta här. Namn skyltar till hästarna så det blir snyggt i stallet. Kattsand för katterna vill ju inte vara ute i vinter med all snö. Grepar att ha på lager när dom andra går sönder för sådant är så dyrt här uppe. Toapapper är det halva priset på där nere. Det mest komiska var att jag hittade några ljus lyktor som var så snygga att jag var tvungen att köpa dom för mitt kommande hus bygge. Förlåt party lite. Lankarn för 50 kr st det är som hittat. Det bästa av allt så var det knapt några mäniskor dom första timmarna i varuhuset.

Kriget har börjat här i gaperud nu också.
Den här dåren som ligger i diket titt som tätt. I torsdags var det dax igen så nu tog vi bild bevis. Det var några postlådor som rök i torsdags och det är ju inte svårt och räkna ut varför. Så jakten har börjat han ska stoppas till vilket pris som hälst. Det är ett måste, han kan inte ha mer än ledsyn. Jag skulle inte villa möta honom till häst. Nu är det så att denna personen är inte riktigt rums ren så vi har blivit varnade att han har gort saker här i livet så att man är rädd för att konfrontera med honom. Han kan alltså ställa till det för en men vad kan vara värre än att han kör över mig när jag är ute och rider då. Så man får nog välja det mäst efektiva här och polis anmäla händelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0