Ekonomi

Visst är detta programet "Lyxfällan" helt otroligt. Tänk att efter så många program som sänds så finns det mer idioter och till gå.
Hur svårt kan det vara att lära sig i från början:
Man kännar pengar och dom ska man leva på
Det man lånar ska man betala till baka på ett eller annat vis.
Om man inte har pengar kan man inte köpa något.
Om man behöver spara pengar så håller man inne med utgifter på saker som inte är nödvändiga.
Framför allt skaffa inte mer utgifter. Även dom små utgifterna ska betalas tillbaka.

Nu är jag nog lite mer skadad än dom flesta när det gäller och hålla i pengar men så har jag växt upp med en mor som var fattig som en kyrkråtta också. Så någon veckopeng var det aldrig tal på när jag var liten. Examens kläder var rena lyxen. Ett par skidor har jag ägt under hela mitt liv. En cyckel fick jag i trean och den hade jag ända upp i högstadiet då hade pappa köpt en herr cykel av någon han kännde för någon hundring som jag fick.
Men den cykeln var den bästa jag har haft. Vi var med om ganska mycket också tillsammans. Som att jag cyklade den dagen jag fick sommar lov till min far som bodde 6 mil bort. Den vändan gorde jag 5 gånger tror jag. Första gången var när jag var 13 år. Semester det vet jag inte var det är. Jag åkte till min far på landet och där så skötte man hästen och körde hö. Var med min far i skogen och hög ved mitt jobb var att kvissta och belöningen var och sitta på lasset hem en gång fick jag till och med köra lasset hem själv. Det var stort. Så var jag med ibland på helgen på någon dans loge med min far. Kanske därför som jag har fasnat för dansmusik. Vem vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0