Hallå!! Jag har också betalat.

Igår var det knas på internet. Så jag kunnde inte komma in på min blogg.
Jag som hade laddat med ett riktigt argt medelande.
Så det var ju bra då slapp ni höra det gnället.
Ni blir så nyfikna nu så det är väll bäst och ta en liten lindrigare version.
Igår så red jag min sista ridlektion på krk. Låt välldigt drastiskt det där.
Men så är det nu. Tror jag har ridit 5 terminer och ännu så har dom inte lyckats lära mig och få hästen i form.
Jag har frågat förut och få byta grupp men icke. Jag har en i rid gruppen som har visionen att lära sig och kunna rida ut själv på en häst ute i naturen. Det gorde jag när jag var nio år. Fick även min första ponny i nio års åldern.
Jag anser att jag har en grund till ridningen som inte dom anndra riktigt har hunnit med.
Instrukionerna jag fick på en hel timmes ridning igår var: Du sitter på fel sitt ben sa hon tre gånger, mer skänkel så hästen får jämnare galopp en gång, bra takt där en gång.
Vi fick rida själv ständigt och träna på vad vi ville. Jag tränade nästan hela tiden på att få hästen i form.
På slutet så går alltid läraren med när vi skrittar av och frågar hur det gått och kommer med tipps och råd.
Så även denna gång. Jag sa att jag försökte och träna på att få hästen i form. -Ja ha svarade hon.
Det var i prinsip allt och om jag tyckte det gått bra.
Hon såg inte att jag försökte och hon rättade mig inte en enda gång. Och då hade jag ändå proveserat och ridit runt henne i 10 varv åt gången men hon pratade bara med den framför mig hela tiden och en gång skrek hon rakt ut till en som lyckades få hästen i fin form på volten. Att hon hade lyckats. Hon hade även hjälpt denna kärring hela vägen tills hon lyckades. Medan jag släpade efter som en liten tomte.
Så jag åkte hem till skogen där jag hör hemma. Så kan dom fortsätta och träna så dom kan komma dit en dag dom också. Här behöver inte hästen gå i form. Här har vi former i stället.
Dom får använda stol. För jag är inte till för och sittas på!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0