Bistra tider...

Idag har jag hjälp till och inventera på jobbet.
Vi har ju köpt upp ett annat företag som har lite andra produkter än kort.
Häregud säger jag! Vad mycke hår snoddar och prylar till håret det finns.
Har stått i 8 timmar och räknat hår produkter i alla varianter.
Men nu är det jul ledigt!!!
Hade tre ärenden när jag slutade. När jag var på väg till det andra så ringer min mor på mobilen.
Hon stog kvar på jobbet och inte fick igång bilen. Det var en som hjälpte henne med start kablarna men det
gick inte ändå. Så när jag var färdig med det andra ärendet så åkte jag till baka till jobbet.
Då frågade jag henne om hon hade start kablar i bilen. Ja men dom var infrusna i bagagen säger hon.
Då skulle jag öppna bildören bak. Då säger hon att dörrarna har frusit. Då öppnade jag framdörren och drog i lås knappen så den kom upp ordentligt.
Hon tänkte nog inte på att det kan gå lite trökt och få upp låsknappen ordentligt.
Så fällde jag ner ryggstöden bak så jag kom in i skuffen och hämnta kablarna.
Då hande inte hon tänkt så långt att det faktiskt är en halv kombi.
Men med min bil inkörd så jag kunnde nå med startkablarna så gick bilen igång.
Jesss jag fick hem tanten till grums med bil och allt.
Nu har jag ringt en vänns man så han kan åka dit och sätta batteriet på landning så det inte fryser sönder.
"Så tack Pernilla att vi fick låna din man. Stefan funderar om han kan skicka till er landasonden som ska bytas på den också. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0