Den snåla smålandsbonden.

Smålandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton.
-Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din mamma och jag ska skiljas.
45 års olycka får räcka!
-Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren.
-Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte prata mer om det. Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne. Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:
-Aldrig i livet att de ska skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här! Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
-Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! Pappan lägger på luren och vänder sig till sin fru med orden:
-Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva.

Hur ser man skilnad på en norsk och en svensk pirat???
Jo det är norsken som har lapp för båda ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0