Kom igen kärring.

Stefan fick lära sig på ridningen i dag hur man sköter om hästens träns med tvättning och smörjning.
Så nu kan ja ju få hjälp med det också. Jag blir mer och mer nöjd med min man Ha Ha HA HA
Där i mot så har jag irriterat ännu en kärring och lägga till min merit lista.
Jag har ju berättat att jag har en ridkompis som var och fick hem en häst från göteborg som jag var med och tittade på. Vi fick ju lite besvär med den att han var agresiv i mot henne i boxen. Så hon kunde inte gå in och hämnta honom utan att han vände rumpen till och skulle sparka. Jag var ju dit och mopsade upp mig mot honom så nu går det ju skapligt vad jag förståt men hon vill inte ha kvar hästen. Men ägaren vägrar och svara på sms eller i telefonen. Idag sa jag vad hon skulle skriva i medelandet och hon skickade det direkt. Det tog högst 10 min sen ringde telefonen. Efter en stund så gick jag till henne och undrade hur det gick. Då hör jag att hon skriker i telefonen åt henne hela tiden. Då sa jag att jag kunde prata med kärringen. Det GORDE JAG. Pust
Jag pratade lungt och sansat och frågade en del och ställde lite mot frågor på allt som har hänt. Till slut så säger hon att hon inte behöver prata med mig utan vill prata med Angelika. Så han jag bara börja på nästa mening så börjar det och tuta i luren.
Mogen kärring. Det är hennes häst men vill inte ha till baka hästen. Vi har hittat ett nytt hem till hästen men det duger inte då hon tror hästen inte kommer och få det bra på lösdrift och om hon kommer och sköta skoning och allt vad som hör till. Anklagar Angelika att hon snott hästen för henne gör hon också. Själv så tänker hon slakta hästen om den kommer hem. Hästen var inte verkad och skodd när vi tittade på den fast vi hade sakt det i för väg för att kunna rida den när vi kom. Dom hade inte ridit på ett halvår och då var det en dom kände som har ridit honom. Dom hade inte ett täcke till honom och skicka med ens, det lånade hon till honom och kärringen har pengar i drivor men det är väll det som är problemet.


Kommentarer
Postat av: lilian malmgren

Va synd det är att man aldrig får med sig hästens historia.Den är säkert rädd o osäker,tanten har säkert försökt tidigare att placera ut den.Jag har iallafall lärt mig att vid fodervärd eller vad det är så ska det alltid skrivas kontrakt o det innan hästen transporteras från stället.

2010-04-08 @ 09:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0