SJUK

Nu är det inte mycket med denna gammla kroppen. Har varit hemma i två dagar nu.
Halsen känns som ett öppet sår och när jag hostar så är det som dom raspar med en kniv i såret.
Sitter och funderar om jag ska ta kontakt med snickar värkstan i molkom och se om dom vill titta på det.
När man hör av sig till vårdsentralen i molkom så är det med livet som insatts. Där skulle dom behöva gå skarm kurs. Men jag behöver nog kanske lite penselin kanske för det händer ju inget mer än att soffan växer fast i ryggen på mig. Jag är nog inte skapad för att ligga still för jag får alltid krångel med ryggen när jag blir sjuk och säng liggenas. Till helgen blir jag av med renulten också för nu ska min mor komma och hämnta den om hon vågar förstås. Hon är rädd att jag ska smitta henne. Ja det är ju synd och däcka henne nu när hon äntligen har fått luft under sina vingar för första gången på minst 30 år. Lite skönt är det i alla fall och vara sjuk. För alla blir så snälla här hemma. Linn kan till och med gå ut och skotta själv untan krusiduller och stefan lagar mat som han inte har gort något annat sjööööööööööööööönt. Ska nog ligga ett tag till.
Blir ingen klass träff heller den 24 april. Det var för få delatagare.
Även häst historien är till ända värkar det som. Till lördag ska den skickas till en dam i örebro där den ska gå på lösdrift i en flock på 15 hästar. Där får han det nog bra, för människan är djurens största fiender det tror jag. Särskilt när dom inte pratar samma språk. Kärringen fick ge ner. Kan säga att jag blev lite kung i detta ärende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0