Sovmorgon

Skönt och slippa upp och rida i morse. Det räckte med att jag gick upp 7.20 för och släppa ut hästarna och sen in och ta mig en lugn och skön frukost. Fixade till disken och sen började jag och baka bullar när alla hade kommit upp ur sängarna.
Varit lite romantisk har jag också hunit med. Stefan fick kaffe och bulla serverad när han var ute och gorde klart grunden på växt huset. Ja Ja det blev så att han fick greja den.
Sen har vi börjat kratta på gärdet som timmret kördes ut på. Det blir en hel del bös efter stockarna så en hel släp kärra blev det i dag men det är 2/3 delar kvar och kratta men de största pinnarna kom med i alla fall.
Så har vi varit på kallas stefans älste brors fru fyllde år.
Stefan har blivit helt klar med att vi ska inte skaffa några barn. Han har blivit avskräckt helt från den biten. Det fixade en liten kille på 17 månader på kallaset.
Ja ja ingen skada sked för min del, jag har ju två plus alla kycklingar.
Och tal på det så har jag lagt i 15 nya ägg i maskinen så om tre veckor är det dax igen för barna födandet.
Sandra har hittat en favorit bland kycklingarna som hon har döpt till nuggets.
Har fixat så att vi får sågat lite brädor om 14 dagar. Som jag ska göra staket runt rid manegen. Lite onödigt och betala pengar för något som jag har stånas i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0