Nu börjar det gro.

Började dagen med och baka två socker kakor för att ta med till krk. För i dag har det varit häst hoppning där.
Jag stog i kaffeterian och sålde mat och fika.
När vi kom hem så vilade jag lite och stefan gorde lite mat till oss.
Sen belyste vi äggen för snart får vi inte röra något för sista dagarna är viktiga att dom får ligga stilla.
Men det värkar som det inte är så många ägg som är befruktade. Odugliga tuppar dom har.
Jag får ta några ägg från mina egna hönor och köra igång den igen när dom har kläckts.
Mina tuppar vet hur man gör.
Har varit lite duktig ute också. Jag har skottat ur ute boxen på logen. På vintern så är aldrig någon häst där inne men nu när solen börjar titta fram så kommer det nog och besökas rät ofta. Men sen så ska jag skotta ut gruset också för jag ska gjuta ett golv för att göra ett höns hus där. Planerna snurrar riktigt nu när jag har fått utbetalt skogspengarna. Nu ska det byggas. Letar också en traktor men det är lite svårare, kanske får jag gå till nån firma och se om de kan ha något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0