En liten tur till häst.

Sandra kom sent igår kväll när jag skulle gå och lägga mig.
Så idag var Linn och Sandra ut en sveng med sina hästar och red. När dom kom hem så tyckte vi att det var dax för stefan och testa Rasmus för första gången. Han var lite skeptisk efter som han har hört lite saker om den hästen. Men efter som han klagar på att min är för fet och okontrolerbar och linns är stötig och konstig i traven så lurade jag upp en på Rasmus för han vet jag är bra i traven och sitta på.
Han får instruktioner av mig att nu skulle han konsentrera sig bara på och vara avslappnad i bena och sitta djupt i sadeln och bara följa med.
Såg skit bra ut och stefan var så snopen att han satt så lungt och finnt. Tills jag ser att hästen töltar istället för travar inte undrans på att det såg skönt ut där uppe i sadeln. Så när vi kom till baka så sa han till hästen "om jag bara visste att du inte skulle sticka med mig".
Han fassnade nog lite för rasmus skulle jag tro. Det kanske blir en isläning för honom till slut vem vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0