svampar svampar svampar...

Idag har jag shopat lite på oxhälja. Linn köpte en hjätte snygg väska, som själv klart var grön.
Jag köpte mäst ätbara saker som chips och nogat, remar och cocosbollar.
Det blev också en orchide eller hur faan man stavar något dyligt. Den var bildigt så då behöver jag inte gråta när den har deppat i hop, det blir den 4:e i ordningen som ska kämpa och överleva mitt hem.
I fredags plockade jag lite svamp till min mor och i dag kunde jag inte låta bli att plocka lite till så nu är jag uppe i nästan 5 kg undrar om det får tyst på henne då.
Var med linn ut när hon skulle rida och tog med rasmus. Han och jag plockade lite svamp till men på ett ställe kom han inte fram så jag var tvungen att binda honom vid en liten gran medan jag kröp under granen och fick fatt i svampen. Vad gör man när man har fått kantareller i blodet. Hi Hi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0