Byrokrati

Det blev inget grov arbete direkt i dag men lite fin lir.
Som att ränsa kylskåpet och skura rent, man har väll set på rent hus. Skurat rent uppe på kylen och på hyllor i köket diskat och tvättat fyllt i några blanketter som låg och väntade som jag inte har orkat fylla i som tex att dom skulle ha lite uppgifter om mitt boende. Vad dom ska ha det till! men man fick uppge hur många bostäder jag har. Jag skrev två sen så skrev jag på kolumnen för övrigt att den ena fastighets-betekningen skulle rivas. Får se om dom fattar denna gången. Det var några år sen så fick jag ett papper och fylla i om standarden på husen och då nöjde dom sig inte så då ringde hon och undrade hur det såg ut och då gällde det fastighets skatten. Det är det huset som ska rivas nu. Så det kan ni förstå att i så bra skick kunde det inte ha varit för ett par år sen häller.
Men hon gav sig till slut.
Om man skriver att det inte fins någon el, vatten eller avlopp så borde dom fatta eller?
Får se hur det går när jag får papper i från länstyrelsen hur den besiktningen går, som gordes i tisdags.
Då stängde hon inte stall dören ut i häst hagen så alla hästarna stog och åt morötter, havre och hö.
Kunde ha gått riktigt illa med vetrinär besök och stora kosnader och massa jobb. Så det är nog bäst att hon inte har något att klaga på. Eller vad tror ni?
Det var en slump att Stefan var hem och skulle hämnta ett papper han glömde och då var det nog inte så länge sedan hon hade åkt eller att hästarna nyss hade sett att dörren inte var riktigt stängd.
Nu får jag snart smaka på hemmagord dajm som Sandra håller på att koka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0