Gös älgkött och lampor

Idag har jag inte behöft skotta för det gorde Linn när jag styckade älg köttet som roffe kom med och i går kväll kom han med två gösar. Det är en snäll gosse detta, det tycker rocky också han blir alldeles galen när han dycker upp på gården.
Skulle ha bakat bullar var det meningen i dag men det får vänta till i morgon.
Fick sälga tre fönser i dag till ett par sommar gässter som bygger ut. Det börjar gå riktigt bra nu en stund.
Hon blockade med lite små kraffs också. Det blir jag bara glad över, det minskar utan att jag behöver göra något.
Det gillar jag.
Stefan har sätt upp en lampa på log väggen. Undrar bara hur han tänkte där. Lite intresant när en man ska sätta upp något, hur dom kommer fram till plaseringen. Som i detta fall en lampa som han sätter ca åtta meter från den andra lampan som han nu ska ta bort. Den sitter lite fint över en garage öppning där Linn hämntar ut sin cyckel på morgonen. Syn och säga att den nya fyller någon som hälst funktion. Som bara sitter utan någon som hälst plaserings tanke bakom. Ett tipps kunde jag ha gett honom och sätta den på hörnet på logen så lyser det lite ut på vägen och in i mot garaget som jag murade på i sommras och även upp i mot bilarna. Men jag är ju bara en kärring så jag ska vara tyst, om jag orkar. Vi får se. Om han bara hade sakt något jag visste inte enns att han hade fåt hem denna lampa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0