Armbrytning

När jag vaknade i morse så slog det mej in händelse som jag inte har berättat om .
Det var en lördag för 15 år sedan, jag och några kompisar från grums skulle på hotelet i säffle på dans.
En av vännerna har en spessialite att bryta arm med vänstern.
Vi träffade två killar som var tillfället i säffle och skulle kallasa och Mari som hon hetter började prata med den ena och till slut så skulle dom bryta arm och Mari vann. Vi var väll inte så för vånade för hon brukar göra det.
Men hans kompis började reta honom för det. Vi hade inte varit med och sett allt.
Men vi började peppa honom och sätta sig och bryta själv. Han var nog nästan 1,90 lång och vägde säkert
100kg. Mari är inte särkilt grov men hon har ju lite längd och så har hon häst. Han satte sig lite skämnt samnt ner och skulle klappa henne i bordet men ski fick han.
Han blev bara tyst reste sig och gick i från oss och även sin kompis som fick springa efter honom.
Sen såg vi inte dom något mer.
Tänk er för vilken kärring som ni muckar med. Säger jag!
Denna dam har jag alldrig brutit arm med för hon vill inte. Hon tror att jag skulle bryta ner henne men nej det tror jag inte, hon måste vara ruggig på tekniken för det borde inte gå annars.
Sånt sysslar vi med i grums som sakt! Nu ska jag till tv och slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0