Mitt liv..

Har läst igenom lite inlägg från min start på bloggen. Var lite kuligare inlägg då tycker jag. Lite svårt och komma på hela tiden spänande saker att berätta. En mins inte riktigt allt som har hänt under årens lopp.
Men jag kan ju berätta lite vad jag jag har jobbat med.
Började som kassörska i en ica butik i grums. Sen sökte jag där min mor jobbade, TVAB säffle där jag fick jobb direkt som kablagemontör. Man monterade ihop elkablar till en så kallad matta till volva. Inte för att man ska skryta men jag la mellan 27 och 30 mattor på en dag och akordet låg på 13 st. Det skulle ta ca 25 minuter för och göra en. Låg på 10-13 minuter för mej. Måste få vara lite stålt för om man har ett guld korn så vill man inte gräva ner det. Sän så flyttade dom till portugal och då blev jag arbetslös. I hela 10 år vara det med lite åtgärder som starta eget kurser och va på fotbollsklubben i segmon som allt i allo. Men jag träffade ju manen myten ligenden christer som blev linns far. Han var konsumföreståndare så jag jobbade lite hos honom tills han fick in mej på en affär i grums. Så satt man där igen i kassan på konsum.
Men så ringer dom från en stor ica butik i grums som har hört från arbetsförmedlingen att jag skulle vara något för dom och så blev det i hela 5 år. Fast där fick jag bli chark biträde i stället. Skit kult jobb förutom alla kunder som blev lite jobbigt till slut särkilt när jag fick min deperitions knäpp. Blev lite sajko förstod ganska snappt att min kropp stog inte rätt till så jag sökte hjälp och blev sjuk skriven i en månad och det var dec. när vi har som mest i charken och göra. Men det var under bart och kunna bara vara i fred under dagarna. Sov välldigt mycke både dag och natt. Men det tog något år innan känslan var borta så jag kännde mej åter ställd.
Nu var det inte riktigt jobbet som var orsaken utan dessa män så nu kanske ni förstår varför jag hånar dessa varelser så mycket.  Jag måste göra lite kul av det hela för att kunna se framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0